خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

تاریخچه دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی مشهور در جهان است که هدف آن ارتقاء پژوهش، تعامل دانشجو و هیات علمی، کار بین رشته ای و برتری تحصیلی است. این دانشگاه به دلیل محیط مناسب برای کارآفرینی و روابط قوی با سیلیکون ولی ، مرکز بسیاری از استارت آپ های فناوری و مشاغل جهانی مشهور مانند فیس بوک ، اپل و گوگل است. دانشگاه استنفورد در شهر کوچک استانفورد در منطقه خلیج شمال کالیفرنیا و در حدود ۳۰ مایلی شهر سان فرانسیسکو واقع شده است. پردیس اصلی یکی از بزرگترین پردیس ها در ایالات متحده آمریکا است که مساحت آن ۸،۱۸۰ هکتار میباشد.

دانشگاه استنفورد جزو دانشگاه های خصوصی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۸۸۵ توسط للند استنفورد و همسرش جین با هدف ارتقاء سطح دانش و رفاه عمومی تاسیس شد. هنگامی که سناتور و فرماندار سابق کالیفرنیا، للند استنفورد و همسرش، تنها فرزند خود به نام جونیور را در سال ۱۸۸۴ بر اثر ابتلا به بیماری تیفوئید از دست دادند، تصمیم گرفتند تا یک دانشگاه به عنوان مناسب ترین یادبود برای گرامیداشت فرزندشان بنا کنند.

بدین ترتیب ثروت زیادی که شامل مزرعه ۸۸۰ هکتاری پالو آلتو بود، به محوطه دانشگاه تبدیل شد. پس از آن در پردیس های مختلف این دانشگاه برنامه های درسی متفاوت و مدرنی برای تحقیق و فناوری ایجاد شد. نام کامل این دانشگاه جوان للند استنفورد بوده و در تاریخ ۱ اکتبر ۱۸۹۱ افتتاح شده است.

موسسان این دانشگاه تلاش داشتند که این دانشگاه، غیر فرقه ای، با کیفیت بالای آموزشی و از نظر میزان شهریه مقرون به صرفه باشد و فارغ التحصیلانی با سطح علمی و اخلاقی بالا تربیت کند. همچنین از دیرباز در برنامه های آموزشی گنجانده شده در این دانشگاه، هنرهای لیبرال سنتی، علوم فناوری و مهندسی به روز دنیا نیز وجود داشته است.

در همان سالهای ابتدایی پس از تاسیس، تلاش بسیار بنیانگذاران به حمایت از تلاشهای این دانشگاه کمک کرده و زمینه را برای ایجاد همکاری با تعدادی از موسسات، مدارس و آزمایشگاهها ایجاد کرد تا بتوانند نوآوری های بسیاری را به معرض نمایش بگذارند.

اولین پژوهش ها در حوزه فناوری و رایانه، اولین جداسازی سلول های بنیادی بسیار تصفیه شده و اولین سنتز مولکول DNA، در میان بسیاری از پیشرفت های دیگر، همگی در دانشگاه استنفورد سرچشمه گرفته اند.

در ادامه هربرت هوور، رئیس جمهور آینده ایالات متحده و عضو کلاس پیشگامان استنفورد در سال ۱۸۹۵ ، فعالیتهای دانشگاهی را در دهه ۱۹۲۰ به صورت حرفه ای ادامه داد و به دانشگاه استنفورد کمک کرد تا از نظر مالی قویتر شود. او بخشی از دانشگاه را برای جمع آوری مطالب سیاسی-جهانی در کتابخانه و بایگانی تاسیس کرد و همچنین نقش مهمی را در ایجاد رشته های مرتبط با حوزه تجارت و مدیریت برعهده داشت.

پروفسور فردریک ترمن ، لقب “پدر سیلیکون valley” ، با همراهی تعدادی از دانش آموزان استنفورد به توسعه و تجاری سازی ایده های خود در این دانشگاه پرداخت. در سال 1937 ، فیزیکدانان بزرگی همچون راسل واریان ، سیگورد واریان و ویلیام هانسن لوله خلاء فرکانس فوق العاده بالا کلسترون را ایجاد کردند و همچنین مسیر پیشرفت علم را در حوزه های ناوبری هوایی-تجاری ، ارتباطات ماهواره ای و شتاب دهنده های ذرات با انرژی بالا هموار کردند.

در سال 1939 ، دانش آموزان فارغ التحصیل این دانشگاه به نام های ویلیام هیولت و دیوید پاکارد، نوسان ساز صوتی دقیق را به عنوان اولین روش کم هزینه برای اندازه گیری فرکانس های صوتی ایجاد کردند که امروزه شرکت آنها به نام HP شناخته می شود. در سال 1951 ، این دانشگاه، پارک تحقیقاتی استنفورد را ایجاد کرد تا شرکتهایی را که توسط افراد مبتکر و خلاق اداره می شوند را در خود جای دهد.

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%86%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد