خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه

تنها با 250 هزار دلار صاحب خانه و اقامت ترکیه می شوید.» در یک سال اخیر به طور فراوان از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای پخش و موجب فریب عده‌ای از شهروندان ایرانی شده است. مرکز آمار ترکیه گزارش داده عراق بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را در ترکیه انجام داده و ایران در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش جام جم، سال گذشته ایرانی‌ها در ترکیه حدود هزار واحد مسکونی خریداری کردند که به طور متوسط این واحدها 250 هزار دلار قیمت دارد. محاسبه این ارقام نشان می‌دهد 250 میلیون دلار فقط در سال گذشته برای خرید ملک در ترکیه از ایران خارج شده است. این در حالی است که در یک سال اخیر قیمت مسکن در ترکیه حدود 50درصد کاهش یافته و ایرانی‌ها زیان سنگینی دیده‌اند. به این ترتیب ایرانی‌هایی که با قصد کسب سود به ترکیه رفتند و ارز از کشور خارج کردند، اکنون با خسارت شدیدی مواجه شده‌اند.

 

درباره علت مهاجرت برخی ایرانی‌ها به ترکیه تصریح کرد: در بهترین منطقه استانبول، آپارتمان با قیمت 250 هزار دلار (کمتر از سه میلیارد تومان) قابل خرید است، اما با سه میلیارد تومان در بهترین نقطه تهران نمی‌توان آپارتمان خرید. به همین دلیل موج تقاضا برای سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه افزایش یافته است. البته افرادی که در طول سال‌های گذشته در این بخش سرمایه‌گذاری کردند، زیان‌هایی را متحمل شدند و ارزش ملکشان بسیار پایین آمد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: در گذشته هر چهار لیر یک دلار بود و اکنون هر شش لیر یک دلار است. از سوی دیگر باید توجه داشت جنگ ترکیه با کردهای سوریه موجب نارضایتی داخلی این کشور شده و 15 میلیون کرد ترکیه تهدیدی برای سیاست‌های دولت مرکزی است.

 

رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه با بیان این که خرید مسکن در ترکیه از سه سال پیش آغاز شده گفت: چندسال پیش ترکیه با بحران مسکن روبه رو شد و به جای تمهیدات بانکی به منظور فروش املاک تولیدشده اقدام به تغییر قوانین کردند.

وی افزود: تبلیغات ترکیه برای فروش واحدهای مسکونی طی چندسال گذشته آنقدر افزایش یافت که برخی سرمایه گذاران راغب شدند در این زمینه وارد شوند. البته قوانین این کشور برای فروش ملک به خارجی ها تغییر کرد. در گذشته اگر کسی قصد خرید در ترکیه را داشت باید همسر ترکیه ای اختیار می کرد یا ملک موردنظر را به نام یک فرد ترک خریداری می کرد و بعد از وی وکالت می گرفت که موج کلاهبرداری های ملکی در این زمان اتفاق افتاد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد