خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

راهی برای مهاجرت قطعی شما به ترکیه

برای مهاجرت به کشوری مثل کانادا، دفاتر مهاجرتی بزرگی وجود دارد که اطلاعات کاملی در این باره در اختیار شما قرار می‌دهند. چون کانادا، کشوری محبوب برای علاقه‌مندان به مهاجرت است. اما اگر کسی بخواهد به جای کشور پرآوازه‌ای مثل کانادا، به ترکیه مهاجرت کند، باید چکار کند؟

تاریخچه دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی مشهور در جهان است که هدف آن ارتقاء پژوهش، تعامل دانشجو و هیات علمی، کار بین رشته ای و برتری تحصیلی است. این دانشگاه به دلیل محیط مناسب برای کارآفرینی و روابط قوی با سیلیکون ولی ، مرکز بسیاری از استارت آپ های فناوری و مشاغل جهانی مشهور مانند فیس بوک ، اپل و گوگل است. دانشگاه استنفورد در شهر کوچک استانفورد در منطقه خلیج شمال کالیفرنیا و در حدود ۳۰ مایلی شهر سان فرانسیسکو واقع شده است. پردیس اصلی یکی از بزرگترین پردیس ها در ایالات متحده آمریکا است که مساحت آن ۸،۱۸۰ هکتار میباشد.

دانشگاه استنفورد جزو دانشگاه های خصوصی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۸۸۵ توسط للند استنفورد و همسرش جین با هدف ارتقاء سطح دانش و رفاه عمومی تاسیس شد. هنگامی که سناتور و فرماندار سابق کالیفرنیا، للند استنفورد و همسرش، تنها فرزند خود به نام جونیور را در سال ۱۸۸۴ بر اثر ابتلا به بیماری تیفوئید از دست دادند، تصمیم گرفتند تا یک دانشگاه به عنوان مناسب ترین یادبود برای گرامیداشت فرزندشان بنا کنند.

بدین ترتیب ثروت زیادی که شامل مزرعه ۸۸۰ هکتاری پالو آلتو بود، به محوطه دانشگاه تبدیل شد. پس از آن در پردیس های مختلف این دانشگاه برنامه های درسی متفاوت و مدرنی برای تحقیق و فناوری ایجاد شد. نام کامل این دانشگاه جوان للند استنفورد بوده و در تاریخ ۱ اکتبر ۱۸۹۱ افتتاح شده است.

موسسان این دانشگاه تلاش داشتند که این دانشگاه، غیر فرقه ای، با کیفیت بالای آموزشی و از نظر میزان شهریه مقرون به صرفه باشد و فارغ التحصیلانی با سطح علمی و اخلاقی بالا تربیت کند. همچنین از دیرباز در برنامه های آموزشی گنجانده شده در این دانشگاه، هنرهای لیبرال سنتی، علوم فناوری و مهندسی به روز دنیا نیز وجود داشته است.

در همان سالهای ابتدایی پس از تاسیس، تلاش بسیار بنیانگذاران به حمایت از تلاشهای این دانشگاه کمک کرده و زمینه را برای ایجاد همکاری با تعدادی از موسسات، مدارس و آزمایشگاهها ایجاد کرد تا بتوانند نوآوری های بسیاری را به معرض نمایش بگذارند.

اولین پژوهش ها در حوزه فناوری و رایانه، اولین جداسازی سلول های بنیادی بسیار تصفیه شده و اولین سنتز مولکول DNA، در میان بسیاری از پیشرفت های دیگر، همگی در دانشگاه استنفورد سرچشمه گرفته اند.

در ادامه هربرت هوور، رئیس جمهور آینده ایالات متحده و عضو کلاس پیشگامان استنفورد در سال ۱۸۹۵ ، فعالیتهای دانشگاهی را در دهه ۱۹۲۰ به صورت حرفه ای ادامه داد و به دانشگاه استنفورد کمک کرد تا از نظر مالی قویتر شود. او بخشی از دانشگاه را برای جمع آوری مطالب سیاسی-جهانی در کتابخانه و بایگانی تاسیس کرد و همچنین نقش مهمی را در ایجاد رشته های مرتبط با حوزه تجارت و مدیریت برعهده داشت.

پروفسور فردریک ترمن ، لقب “پدر سیلیکون valley” ، با همراهی تعدادی از دانش آموزان استنفورد به توسعه و تجاری سازی ایده های خود در این دانشگاه پرداخت. در سال 1937 ، فیزیکدانان بزرگی همچون راسل واریان ، سیگورد واریان و ویلیام هانسن لوله خلاء فرکانس فوق العاده بالا کلسترون را ایجاد کردند و همچنین مسیر پیشرفت علم را در حوزه های ناوبری هوایی-تجاری ، ارتباطات ماهواره ای و شتاب دهنده های ذرات با انرژی بالا هموار کردند.

در سال 1939 ، دانش آموزان فارغ التحصیل این دانشگاه به نام های ویلیام هیولت و دیوید پاکارد، نوسان ساز صوتی دقیق را به عنوان اولین روش کم هزینه برای اندازه گیری فرکانس های صوتی ایجاد کردند که امروزه شرکت آنها به نام HP شناخته می شود. در سال 1951 ، این دانشگاه، پارک تحقیقاتی استنفورد را ایجاد کرد تا شرکتهایی را که توسط افراد مبتکر و خلاق اداره می شوند را در خود جای دهد.

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%86%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af/


انواع ویزا برای مهاجرت به ترکیه

ویزای دانشجویی برای مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه با ارائه ویژگی‌های بسیار خوب تحصیلی و کمک هزینه‌های مالی به دانشجویان خارجی به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی تبدیل شده است. از ویژگی‌های عالی تحصیل در این کشور می‌توان به هزینه کم در ازای کیفیت خوب تحصیل اشاره کرد. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور ترکیه و بهره‌مندی از سیستم آموزشی سطح بالای این کشور نیازمند مدارک و مشخصاتی می‌باشند. از جمله این مدارک می‌توان به آیلتس پنج و نیم به بالا و حداقل نمره تافل 46 تا 59 اشاره کرد.

مهاجرت به ترکیه

هزینه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه‌های ترکیه بسته به دانشگاه و آن مقطع متفاوت می‌باشد. به طور کلی میانگین هزینه‌های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی 600 تا 1500 دلار و به زبان ترکی 240 تا 750 دلار سالانه می‌باشد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کشور ترکیه

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف متفاوت می‌باشد و نیازمند مدارک خاصی است. به طور کلی برای دریافت این ویزا ابتدا علاقه‌مندان باید نسبت به پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کشور ترکیه اقدام کنند. شما می‌توانید با ارسال رزومه تحصیلی و مدارکی دیگر مانند آزمون معتبر ترکی یا انگلیسی خود به دانشگاه‌های این کشور شانستان را برای دریافت پذیرش تحصیلی امتحان کنید. پس از دریافت این مدرک شما مجوز اقدام به دریافت ویزای تحصیلی را دریافت می‌کنید.

دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه نیازمند یک سری مشخصات و مدارکی می‌باشد. برای مثال داوطلبان می‌بایست حتما در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های این کشور شرکت کنند، تا بتوانند نسبت به این ویزا اقدام کنند. از این آزمون‌ها می‌توان به آزمون YOS اشاره کرد. این آزمون برای افراد خارجی در دانشگاه‌های مورد نظر گرفته می‌شود.

ویزای کاری برای مهاجرت به ترکیه

شاید شنیده باشید که اتباع ایرانی برای مهاجرت به کشور ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند. این درست است اما کسانی که قصد گردشگری در این کشور را داشته باشند می‌توانند بدون دریافت ویزا از این کشور دیدن کنند. با این حال کسانی که می‌خواهند برای کار و اقامت دائم به این کشور سفر کنند نیاز به دریافت ویزای ترکیه دارند. داوطلبان این ویزا می‌توانند با جمع آوری مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم درخواست در سفارت خانه این کشور نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری کشور ترکیه

دریافت ویزای کاری کشور ترکیه یکی از محبوب‌ترین روش‌های دریافت اقامت در این کشور می‌باشد. افرادی علاقه‌مند به دریافت ویزای کاری کشور ترکیه ملزم به دارا بودن مدارک زیر می‌باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • گواهی پذیرش کارفرما
  • مشخصات کارفرما
  • حداقل تحصیلات با مدرک دیپلم
  • دریافت اقامت دائم با استفاده از ویزای کاری

    یکی از ویژگی‌های بسیار خوب ویزای کار در کشور ترکیه این است که متقاضیان پس از گذشت هشت سال می‌توانند نسبت به دریافت اقامت دائم خود اقدام کنند. ویزای کاری کشور ترکیه برای صدور اولیه به مدت یک سال اعتبار دارد. متقاضیان می‌بایست پس از اتمام این زمان برای تمدید مجدد ویزای خود اقدام کنند. این ویزا برای بار دوم به مدت سه سال و برای بار سوم به مدت شش سال تمدید می‌شود.

  • ویزای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه

    دولت کشور ترکیه در سال 2016 برنامه‌ای را جهت سرمایه‌گذاری افراد خارجی در این کشور تصویب کرد تا افراد بتوانند با استفاده از این روش اقامت این کشور را دریافت کنند. ویزای سرمایه‌گذاری کشور ترکیه ویژگی‌های بسیاری مانند شهروندی، اقامت دائم و پاسپورت دوم را به همراه دارد. سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به کشور ترکیه دارای روش‌های مختلفی است که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به خرید ملک و بازکردن حساب در بانک‌های این کشور اشاره کرد.

    خرید ملک برای سرمایه‌گذاران همواره از محبوبیت خاصی برخودار بوده است. دریافت ویزای ترکیه با این روش نیاز به خرید ملک با حداقل 250 هزار دلار دارد. این مبلغ یکی از کم‌ترین هزینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی می‌باشد.

    از دیگر ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • امکان اقامت خانواده متقاضی در ترکیه
    • هیچ پیش نیازی برای دریافت اقامت در ترکیه لازم نمی‌باشد
    • دریافت شهروندی در سه تا شش ماه

    حداقل میزان لازم برای سرمایه‌گذاری در ترکیه

    یکی از نکات جالب توجه برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی حداقل میزان لازم برای سرمایه‌گذاری در آن کشور است. یکی از نکات بارز سرمایه‌گذاری در ترکیه نیز همین می‌باشد که میزان لازم برای سرمایه‌گذاری در این کشور به نسبت کشورهای دیگر مانند انگلستان و آلمان بسیار پایین‌تر می‌باشد. میزان سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلف به شرح زیر است:

    • سرمایه‌گذاری در ملک 250 هزار دلار
    • بیعانه در بانک ترکیه 500 هزار دلار
    • سرمایه‌گذاری ثابت 500 هزار دلار

شرایط و مراحل اخذ پذیرش دانشگاه MIT

برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی از دانشگاه ماساچوست باید شرایط بسیار خوبی داشته باشید و با پیگیری علایق و استعدادهای خود، ملاک‌های لازم برای ورود به دانشگاه MIT را برآورده کنید. این دانشگاه به نتایج آزمون‌های SAT و ACT اهمیت بسیاری می‌دهد. البته برای سال 2022 این آزمون ها دیگر لازم نیستند و افرادی که برای مقطع کارشناسی بخواهند برای MIT اقدام کنند می توانند بدون دادن این آزمون اپلای کنند. لازم بذکر است که در صورتی که نمره آزمون SAT یا ACT را دارید میتوانید در پروسه اپلیکیشن خود آن را ارائه داده و ارائه آن به عنوان یک مزیت برای شما محسوب می شود.

دانشگاه MIT

در آزمون‌های موضوعی SAT متقاضی باید حداقل 720 نمره و در شرایط ایده‌آل، بالای 750 نمره از هر امتحان به‌دست آورد. در صورت داشتن شرایط مناسب برای استانداردهای قبولی دانشگاه ماساچوست می‌توانید به یکی از دانشجوهای این دانشگاه بزرگ تبدیل شوید. چند مرحله اصلی برای اخذ پذیرش در دانشگاه MIT آمریکا وجود دارد که به شرح ذیل است:

  • ایجاد حساب کاربری در سایت دانشگاه MyMIT
  • تکمیل پروفایل اپلیکیشن این دانشگاه و ارائه اطلاعات لازم
  • مدارک التحصیلی و ریز نمرات قبلی خود را به همراه ترجمه رسمی آن ها ارائه دهید
  • دریافت توصیه‌نامه از استاد یا معلم معتبر
  • مصاحبه خود را تکمیل و تنظیم کنید
  • ارسال رزومه تحصیلی و انگیزه نامه قوی برای رشته موردنظرتان
  • ارائه نمره زبان لازم در آزمون های زبان بین المللی(مانند تافل با حداقل نمره ۹۰ و آیلتس با حداقل نمره ۷)
  • تا زمان مهلت مقرر (ددلاین ذکر شده در سایت دانشگاه) اپلیکیشن خود را در حساب کاربری تان تکمیل کرده و اپلیکیشن خود را سابمیت کنید.

توجه داشته باشید که فقط دانشجویان پذیرفته شده باید نمرات نهایی خود را به صورت مدارک آفیشیال یا رسمی ارسال کنند. بیشتر متقاضیان مقطع کارشناسی این دانشگاه بین ۱۷ تا ۱۹ سال سن دارند.

معدل مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه MIT

متقاضیان تحصیل در دانشگاه ماساچوست باید نمره GPA حداقل B یا 80 درصد را در مقیاس نمره‌دهی مدرسه یا دانشگاه قبلی خود را داشته باشند. معمولا اعضای هیئت علمی دانشگاه MIT دانشجویان را با معدل حداقل 3/5 نمره از 4 یا 4/5 نمره از 5 قبول می‌کنند. با این حال، ریز نمرات فقط یک جنبه از پرونده داوطلب است که موقع تصمیم گیری برای اخذ پذیرش بررسی می‌شود. توجه داشته باشید که سخت‌گیری در پذیرش دوره فوق لیسانس و دکترا بسیار بیشتر از دوره لیسانس است؛ که این به دلیل بودجه بالای تحقیقاتی و نبود محدودیت در دوره‌های تکمیلی است.

سطح زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه ماساچوست

در این مطلب، با آزمونی مانند SAT آشنا شدیم که مطالعه برای کسب نمره مناسب در این آزمون، باعث افزایش آمادگی تحصیلی برای حضور در دانشگاه ماساچوست می‌شود. حال یکی دیگر از ملاک‌های مهم پذیرش در دانشگاه MIT که سطح زبان مورد نیاز این دانشگاه است، را بررسی می‌کنیم:

  • آزمون تافل: حداقل ۹۰ و نمره توصیه شده ۱۰۰ می‌باشد
  • آزمون آیلتس: حداقل نمره ۷ و نمره توصیه شده: ۵/۷
  • آزمون دولینگو: حداقل ۱۲۰ و نمره توصیه شده: ۱۲۵

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه MIT

برای اخذ اقامت تحصیلی از طریق پذیرش در دانشگاه ماساچوست، باید مدارک خاصی را ارسال کنید. در ادامه این مطلب با انواع مدارک لازم برای اخذ پذیرش آشنا خواهیم شد. این نکته را فراموش نکنید که تمامی مدارک شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. همچنین ارسال مدارک ذیل، حتما موجب قبولی متقاضیان نخواهد بود و این مدارک به صورت رقابتی مورد بررسی قرار می‌گیرند و سپس نتیجه به متقاضی اعلام خواهد شد. داوطلبان در نظر داشته باشند که نبودن هریک از مدارک زیر، نقص مدرک محسوب می‌شود و ممکن است موجب ریجکت شدن درخواست شما شود. پس بهتر است با این مدارک به خوبی آشنا شوید:

  • نتایج آزمون‌های SAT و ACT
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی تافل یا آیلتس
  • نتیجه آزمون GRE
  • کلیه مدارک تحصیلی قبلی(شامل ریزنمرات و اصل به همراه ترجمه رسمی مدارک دبیرستان، دیپلم،مدرک کارشناسی به همراه ریزنمرات و ترجمه رسمی آنها، مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریزنمرات و ترجمه رسمی آنها)
  • توصیه‌نامه از اساتید و معلمان مقاطع تحصیلی قبلی (در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا لازم است)
  • انگیزه‌نامه قوی
  • رزومه تحصیلی؛ (هرگونه دستاورد و مقاله منتشر شده باید در رزومه ذکر شده باشد)
  • تکمیل صحیح فرم اپلیکیشن و پرداخت اپلیکیشن فی آن


مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه ماساچوست


  • دانشگاه MIT برای ترم پاییز هرسال دارای دو مهلت ثبت‌نام برای درخواست پذیرش دانشجویان در این دانشگاه است. یکی از این مهلت‌های درخواست برای اقدام اولیه و دیگری برای تصمیم‌گیری نهایی است. برای دریافت پذیرش از دانشگاه MIT در ترم پاییز باید در زمان مناسبی مدارک خود را بفرستید. زمان این مهلت‌ها به شرح زیر است:

    • برای اقدامات اولیه تا ۱ نوامبر
    • برای تصمیم‌گیری نهایی تا ۱ ژانویه

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-mit/